fbpx

אייפון 15 מביא איתו בשורה, והיא לא קשורה למבנה טיטניום או מעבד חזק יותר

אתמול ערכה אפל אירוע הכרזה, במסגרתו היא חשפה את אייפון 15 החדש.
החידושים היו מעניינים כתמיד, אבל כמו בכל ההכרזות האחרונות, לא היה בהם שום חידוש יוצא מן הכלל.
המכשירים של אפל תמיד היו מעולים, ומעבד חזק יותר הוא משהו שכנראה כבר לא תוכלו להבחין בו בהשוואה לדגם הקודם שיש לכם כיום.

פיצ'ר אחד היה יוצא דופן בהחלט, ולמרות כי הוא הוזכר כלאחר יד, אני מאמין כי ההשפעה שלו תהיה גדולה בהרבה משניתן לחזות כרגע.
באייפון פרו 15, 2 עדשות מצלמה פועלות יחד על מנת ליצור וידאו בתלת ממד.
בוידאו ניתן לצפות אחר כך במשקפי המציאות המדומה החדשות של אפל – apple vision pro.

למה זה כל כך חשוב?
שוק המציאות המדומה מתנהל בעצלתיים כבר שנים. למרות התקדמות הטכנולוגיה, למרות כי עוד ועוד מפתחים מוצאים יישומים חדשים לעולם המציאות המדומה, השוק פשוט מסרב להכניס את הטכנולוגיה הזו למיינסטרים.
אפילו פייסבוק שהחליטה להמר על כל הקופה, שינתה את שמה למטא והשקיעה מליארדי דולרים בחזון הכל כך הגיוני הזה, התרסקה אל קרקע המציאות לפחות לעת עתה, ועברה לדבר בכפייתיות על AI.

אבל אפל עלתה כאן על משהו – המחסור הוא בתוכן.
נכון שקהילת המפתחים עושה הרבה על מנת להכניס אותנו למטאוורס, אבל שום דבר לא יגרום לנו לאמץ טכנולוגיה חדשה יותר מהתוכן האישי שלנו.
בהכרזות על מכשירים חדשים, ניתן לשים לב כי אפל שמה דגש רב על חוויית הצילום של רגעים משפחתיים, אלו שלא יזכו בפרס צילום השנה, אבל בסופו של דבר מעניינים אותנו הרבה יותר.

כשאייפון 15 מאפשר לנו להסריט רגעים שחשובים לנו בתלת ממד, ואחר כך לחיות אותם בלייב במשקפי מציאות מדומה ממש כאילו אנחנו שם, הדבר יעשה מהפכה של ממש בדרך בה אנו אוצרים זכרונות וחוווים אותם.
השלב הבא להערכתי ישלב את שירות TV+ שאפל משקיעה בו לא מעט, כשסרטים חדשים שיועלו לפלטפורמה יהיו בתלת ממד ויעניקו חווייה אחרת לחלוטין למשתמשי אפל ויז'ן.

בצורה כזו אפל תגדיל גם את מכירות האייפון, גם את מכירות האפל ויז'ן, וגם את מספר המנויים לTV+.
ומה עוד? סרטוני תלת ממד הם קבצים גדולים יחסית. לשם כך הציגה אפל חבילות אחסון חדשות ויקרות בicloud בנפחים עצומים. בנוסף, משתמשים שיצלמו הרבה יבחרו בדגמי האייפון עם אחסון מורחב, אלו ששולי הרווח של החברה עליהם גדולים משמעותית.

היכולת לתכנן מהלכים באופן רוחבי בין חלקי החברה השונים, באופן שכל חידוש מגדיל בעקיפין את ההכנסות מתחומי פעילות אחרים, היא דבר שאפל מצטיינת בו במיוחד.

ונכון, המחיר של אפל ויז'ן שערורייתי, אבל אפל הצמידה להם תג מחיר לצורכי מיקוח בלבד. בקרוב נראה דגם חדש ומוזל שיקלע במדויק לצרכים של פלח השוק הגדול ביותר במחיר נמוך יותר, ולמרות כי הם עדיין יהיו יקרות להחריד, כנראה שרבים מאיתנו יעמדו בתור בשביל לקנות אותם.

אפל עושה זאת שוב, וכמו תמיד טוב יותר מכולם.
יהיה מעניין.

קרדיט תמונה: צילום מסך מאירוע ההכרזה של apple

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button